Funkcionális Orvoslás

10 perces meditációk a hét minden napjára

Első nap - SO HUM

2017. május 14. - Funkcionális Orvoslás

meditation-women.jpg

Úgy tűnhet, hogy az elfoglalt életünk irányít minden ébren töltött pillanatunkat, könnyen elfeledkezünk róla, hogy a meditációval egy szervezettebb, nyugodtabb, kevésbé kaotikus életet teremthetünk magunknak. A leggyakoribb kifogás mégis a "nincs időm".

Gondolj csak bele egy nap mennyi felesleges energiát pazarolunk el pl. kulcscsomó, telefon keresésére, vagy elfelejtett kódokon gondolkozunk, próbáljuk észben tartani a rengeteg időpontot, megbeszélést, feladatot. Halogatjuk őket, ami csak még több frusztrációt okoz. Hidd el teljesen jól tudom miről beszélek, pontosan így történik velem is minden nap, amikor elvesztem a fókuszt és kapkodva végigtolom a napot.

Csupán napi 10 perc, hogy lekapcsoljunk a nyugtalanságról és rákapcsolódjunk az "univerzális energiákra" és az életed rendezettebb, nyugodtabb és hatékonyabb lesz.

A következőkben leírok 7 féle meditációt, próbáld ki őket a következő héten. Figyeld meg a különbséget. Nyugodtabb leszel, tudatosabb, és magabiztosabb.

Első nap - SO HUM meditáció

A So Hum légzés meditáció a légzés mantráját használja. Ez egy univerzális mantra, amely utánozza a légzés hangját, melynek célja, hogy elcsendesítse és megnyugtassa az elmédet. Amikor feszültek, frusztráltak és idegesek vagyunk a So Hum mantra emlékeztet a nyugodt légzésre majd. 

1. Csukd be.a szemed és hozd a figyelmed a testedre és a légzésedre.

2. Scanneld végig a tested a fejed búbjától a lábujjhegyedig. Figyeld meg, hogy hol tapasztalsz feszültséget. Engedd el ezeket a feszültségeket, lazítsd el ezeket a részeket.

3. Most vezesd a figyelmed és az egyik kezed a hasadra. Érezd, ahogyan mozog a ki és belégzés alatt.

4. Gondolj most a SO mantrára a belégzés alatt és a HUM mantrára kilégzés alatt. Ha feszült vagy hosszabb ki- és belégzéseket végezz.

5. Amikor már nyugodtabbnak érzed magad folytathatod a mantrárt magadban, miközben hagyod, hogy a légzésed visszaálljon normális kerékvágásba. Próbáld meg ne manipulálni a légzésed. Hagyd, hogy magától megtörténjen!

6. Amikor végeztél a meditációval, egyszerűen csak hagyd abba a mantrát és ülj csendben egy-két percig, majd lassan nyisd ki a szemed.

A bejegyzés trackback címe:

https://funkcionalisorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr4812504371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.